Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
GRUPA „ŻABKI”
SALA 33
WYCHOWAWCY: mgr Agnieszka Trębicka
mgr Jolanta Stolarska
Język angielski: lic. Katarzyna Cybula
TEMATYKA :LISTOPAD
I. „A DESZCZ PADA I PADA”
II. „CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE”
III. „ZDROWIE NASZYM SKARBEM”
IV. „CO UŁATWIA PRACĘ W DOMU”
Jesienne zagadki
Co jesienią z dębu spada? Co ze smakiem dzik
zajada? (żołędzie)
Bez skrzydeł-a jednak lecę, nie mam rąk, a jabłka
zrywam. Nie mam ust-a zgaszę świecę, powiedz,
jak ja się nazywam?
(wiatr)
Gdy świeci słońce, stawiasz go w kącie. Kiedy
deszcz rosi, nad głową go nosisz.
(parasol)
Spadają z drzewa żółte, czerwone. Wiatr je niesie
w tę i tamtą stronę.
(liście)
Choć kolczaste jak jeże, każdy do rąk je bierze.
Odziera z odzienia i w koniki zamienia.
(kasztany)
Jakie obuwie, do tego służy, żeby nóg nie moczyć
nawet w kałuży.
(kalosze)
W lesie go spotkasz i dziwisz się srodze: bo on ma
kapelusz, ale gdzie? Na nodze!
(grzyb)
Na jakim drzewie jesienią koraliki się czerwienią?
(jarzębina)
Co to za rycerz w słomianej zbroi, różę otula, w
ogrodzie stoi.
(chochoł)
Gdy się te niteczki snują po ścierniskach, to znak
nieomylny, że jesień jest bliska.
(babie lato)
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest
ciemna, może być deszcz.
(chmura)
PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
W GRUPIE 5– LATKÓW
„ŻABKI”
CEL:
Współpraca rodziców z przedszkolem w celu tworzenia warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
ZADANIA:
-Zachęcanie rodziców do współpracy, współtworzenia pozytywnej atmosfery w przedszkolu,
-Udział rodziców w organizowaniu procesu wychowawczo – dydaktycznego i opiekuńczego,
-Współdziałanie z rodzicami w zakresie rozpoznawania i zaspokajania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych dzieci,
– Wspomaganie i integrowanie działań wychowawczych rodziców i nauczycieli – osiąganie lepszych efektów pracy w domu i w przedszkolu,
– Tworzenie partnerskich relacji pomiędzy rodzicami i przedszkolem.
– Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych
– Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola
– Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację
– Poszukiwanie sponsorów i partnerów.
Organizacja spotkań z rodzicami:
*Zebranie organizacyjne ( IX)
*Spotkanie informacyjne (w miarę potrzeb w ciągu roku)
Pozyskiwanie rodziców do współpracy na rzecz przedszkola i grupy
– Angażowanie w przygotowanie stroi, rekwizytów dla dzieci na uroczystości przedszkolne, bale i inne imprezy.
– Darowizny na rzecz grupy i przedszkola.
– Włączanie się rodziców w zbiórki, akcje charytatywne, projekty edukacyjne, konkursy, kampanie społeczne itp.
– Spotkania dzieci z przedstawicielami ciekawych zawodów.
Współpraca nauczyciela i rodziców w rozwiązywaniu problemów rozwojowych, edukacyjnych i wychowawczych dzieci
– Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych, edukacyjnych, rozwojowych
– Konsultacje ze specjalistami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, specjalistami n terenie placówki: logopeda, pedagog, psycholog
Współpraca z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych
– Organizowanie zajęć otwartych
– Konsultacje z nauczycielem:
– rozmowy indywidualne
– rozmowy indywidualne z inicjatywy rodziców
Pedagogizacja rodziców – poszerzanie wiedzy n/t rozwoju i wychowania dzieci
– Prowadzenie kącika dla rodziców:
Fiszki informacyjne
Artykuły z zakresu rozwoju, edukacji i wychowania
– Ekspozycja prac plastycznych i innych wytworów działalności dziecięcej:
Tablice pod salą
Sala zajęć
– Informowanie o postępach dziecka w poszczególnych obszarach rozwoju.
– Spotkania ze specjalistami różnych dziedzin w celu wzbogacania wiedzy pedagogicznej i zdobywania wiedzy na temat rozwoju i wychowania dzieci (w miarę potrzeb w ciągu roku)
Udział członków rodziny w uroczystościach przedszkolnych:
– Współudział rodziców w przygotowaniu imprez przedszkolnych
– Uroczystości przedszkolne o charakterze rodzinnym