Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
GRUPA „ŻABKI”
SALA 33
WYCHOWAWCY: mgr Agnieszka Trębicka
Magdalena Promny
Język angielski: lic. Katarzyna Cybula
TEMATYKA: MAJ
I. „WIOSNA NA WSI”
II „MAMY RÓŻNE CHARAKTERY”
III.”CO PISZCZY W TRAWIE”
IV „MOJA MAMA, MÓJ TATA”
PIOSENKA „Śpiewaj tak, jak on”
Śpiewaj tak, jak on
Szumią w lesie stare drzewa,
kos piosenkę z nami śpiewa.
Śpiewaj, śpiewaj tak jak on:
din don, din don, din don.
Siedzi czyżyk na gałązce,
szpak zaprosił go na koncert.
Śpiewaj, śpiewaj tak jak on:
din don, din don, din don.
.
Dzięcioł stuka w korę drzewa,
cały las już z nami śpiewa.
Śpiewaj, śpiewaj tak jak on
PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
W GRUPIE 5– LATKÓW
„ŻABKI”
CEL:
Współpraca rodziców z przedszkolem w celu tworzenia warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
ZADANIA:
-Zachęcanie rodziców do współpracy, współtworzenia pozytywnej atmosfery w przedszkolu,
-Udział rodziców w organizowaniu procesu wychowawczo – dydaktycznego i opiekuńczego,
-Współdziałanie z rodzicami w zakresie rozpoznawania i zaspokajania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych dzieci,
– Wspomaganie i integrowanie działań wychowawczych rodziców i nauczycieli – osiąganie lepszych efektów pracy w domu i w przedszkolu,
– Tworzenie partnerskich relacji pomiędzy rodzicami i przedszkolem.
– Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych
– Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola
– Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację
– Poszukiwanie sponsorów i partnerów.
Organizacja spotkań z rodzicami:
*Zebranie organizacyjne ( IX)
*Spotkanie informacyjne (w miarę potrzeb w ciągu roku)
Pozyskiwanie rodziców do współpracy na rzecz przedszkola i grupy
– Angażowanie w przygotowanie stroi, rekwizytów dla dzieci na uroczystości przedszkolne, bale i inne imprezy.
– Darowizny na rzecz grupy i przedszkola.
– Włączanie się rodziców w zbiórki, akcje charytatywne, projekty edukacyjne, konkursy, kampanie społeczne itp.
– Spotkania dzieci z przedstawicielami ciekawych zawodów.
Współpraca nauczyciela i rodziców w rozwiązywaniu problemów rozwojowych, edukacyjnych i wychowawczych dzieci
– Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych, edukacyjnych, rozwojowych
– Konsultacje ze specjalistami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, specjalistami n terenie placówki: logopeda, pedagog, psycholog
Współpraca z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych
– Organizowanie zajęć otwartych
– Konsultacje z nauczycielem:
– rozmowy indywidualne
– rozmowy indywidualne z inicjatywy rodziców
Pedagogizacja rodziców – poszerzanie wiedzy n/t rozwoju i wychowania dzieci
– Prowadzenie kącika dla rodziców:
Fiszki informacyjne
Artykuły z zakresu rozwoju, edukacji i wychowania
– Ekspozycja prac plastycznych i innych wytworów działalności dziecięcej:
Tablice pod salą
Sala zajęć
– Informowanie o postępach dziecka w poszczególnych obszarach rozwoju.
– Spotkania ze specjalistami różnych dziedzin w celu wzbogacania wiedzy pedagogicznej i zdobywania wiedzy na temat rozwoju i wychowania dzieci (w miarę potrzeb w ciągu roku)
Udział członków rodziny w uroczystościach przedszkolnych:
– Współudział rodziców w przygotowaniu imprez przedszkolnych
– Uroczystości przedszkolne o charakterze rodzinnym