Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
GRUPA „ŻABKI”
SALA 31
WYCHOWAWCY: mgr Agnieszka Trębicka
mgr Katarzyna Bochniarz
Język angielski: lic. Katarzyna Cybula
TEMATYKA :MAJ
I. „KTO TY JESTEŚ? POLAK MAŁY!”
II. „NA WIEJSKIM PODWÓRKU”
III. „ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ”
IV. „WYCIECZKA DOM ZOO”
Piosenka „Moja mama fajna jest”
1. Moja mama fajna jest.
o tym ja najlepiej wiem.
Gdy mi smutno jest i źle,
zawsze przy mnie blisko jest.
ref. Bo mama, bo mama
najlepiej wszystko wie.
Bo mama, bo mama,
tak bardzo kocha mnie. 2x
2. A mój tata to jest ktoś.
Czasem mi zaśpiewa coś.
Kiedy wolną chwilę ma,
chętnie ze mną w piłkę gra.
ref. Bo tata, bo tata,
najlepiej wszystko wie.
Bo tata, bo tata,
tak bardzo kocha mnie. 2x
PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
W GRUPIE 4– LATKÓW
„ŻABKI”
CEL:
Współpraca rodziców z przedszkolem w celu tworzenia warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
ZADANIA:
-Zachęcanie rodziców do współpracy, współtworzenia pozytywnej atmosfery w przedszkolu,
-Udział rodziców w organizowaniu procesu wychowawczo – dydaktycznego i opiekuńczego,
-Współdziałanie z rodzicami w zakresie rozpoznawania i zaspokajania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych dzieci,
– Wspomaganie i integrowanie działań wychowawczych rodziców i nauczycieli – osiąganie lepszych efektów pracy w domu i w przedszkolu,
– Tworzenie partnerskich relacji pomiędzy rodzicami i przedszkolem.
– Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych
– Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola
– Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację
– Poszukiwanie sponsorów i partnerów.
Organizacja spotkań z rodzicami:
*Zebranie organizacyjne ( IX)
*Spotkanie informacyjne ( XII,VI, w miarę potrzeb w ciągu roku)
Pozyskiwanie rodziców do współpracy na rzecz przedszkola i grupy
– Angażowanie w przygotowanie stroi, rekwizytów dla dzieci na uroczystości przedszkolne, bale i inne imprezy.
– Darowizny na rzecz grupy i przedszkola.
– Włączanie się rodziców w zbiórki, akcje charytatywne, projekty edukacyjne, konkursy, kampanie społeczne itp.
– Spotkania dzieci z przedstawicielami ciekawych zawodów.
Współpraca nauczyciela i rodziców w rozwiązywaniu problemów rozwojowych, edukacyjnych i wychowawczych dzieci
– Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych, edukacyjnych, rozwojowych
– Konsultacje ze specjalistami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, specjalistami n terenie placówki: logopeda, pedagog, psycholog
Współpraca z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych
– Organizowanie zajęć otwartych
– Konsultacje z nauczycielem:
– rozmowy indywidualne
– rozmowy indywidualne z inicjatywy rodziców
Pedagogizacja rodziców – poszerzanie wiedzy n/t rozwoju i wychowania dzieci
– Prowadzenie kącika dla rodziców:
Fiszki informacyjne
Artykuły z zakresu rozwoju, edukacji i wychowania
– Ekspozycja prac plastycznych i innych wytworów działalności dziecięcej:
Tablice pod salą
Sala zajęć
– Informowanie o postępach dziecka w poszczególnych obszarach rozwoju.
– Spotkania ze specjalistami różnych dziedzin w celu wzbogacania wiedzy pedagogicznej i zdobywania wiedzy na temat rozwoju i wychowania dzieci (w miarę potrzeb w ciągu roku)
Udział członków rodziny w uroczystościach przedszkolnych:
– Współudział rodziców w przygotowaniu imprez przedszkolnych
– Uroczystości przedszkolne o charakterze rodzinnym m.in.:
Warsztaty jesienne (X/XI)
Jasełka (XII)
Dzień Babci i Dziadka (I)
Bal karnawałowy (I/II)
Dzień Mamy i Taty (V)
Festyn rodzinny(VI)