GRUPA
TRUSKAWKI
Wychowawcy:
mgr Beata Badura
mgr Agnieszka Trębicka
Język angielski:
lic. Katarzyna Cybula
Tematyka zajęć na miesiąc: GRUDZIEŃ
Odwiedzi nas Mikołaj.
Czekamy na święta Bożego Narodzenia.
Już Zima.
W tym miesiącu uczymy się pastorałki – „Aniołek maleńki jak wróbelek”
https://www.youtube.com/watch?v=_tOxvuWl8_8
……………………………………………
PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
DZIECI 4-5 LETNICH
w roku szkolnym 2024/2025
GRUPA „TRUSKAWKI”
Współdziałanie wychowawców, nauczycieli z rodzicami i opiekunami jest jednym z istotnych czynników prawidłowego funkcjonowania przedszkola i rodziny. Warunkuje harmonijny rozwój dzieci. Daje szansę ciągłego doskonalenia się nauczycieli i rodziców jako wychowawców odpowiedzialnych za wielostronny rozwój dzieci.
Przedszkole i rodzina to dwa podstawowe środowiska wychowawcze, dlatego powinno istnieć między nimi świadome i celowe zorganizowane współdziałanie. Współpraca rodziców i nauczycieli jest wspólnym działaniem dla osiągnięcia dobra poszczególnych dzieci w procesie nauczania i wychowania.
CEL OGÓLNY:
wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
dążenie do jednolitości oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych przedszkola i środowiska rodzinnego,
wszechstronny rozwój dziecka,
nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami,
wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych,
zaangażowanie rodziców w prace na rzecz grupy i przedszkola,
podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację,
przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w środowisku przedszkolnym.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
1. Organizacja spotkań z rodzicami.
*zebrania grupowe – organizacyjne, przedstawienia celów i zadań w pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi 3-letnimi,
*spotkania indywidualne wg ustalonego harmonogramu
wrzesień
cały rok
2. Pedagogizacja
rodziców.
*Kącik dla rodziców:
– ciekawostki dla rodziców dotyczące rozwoju i wychowania dziecka 3-letniego.
*Spotkania ze specjalistami (logopeda, psycholog, pedagog).
maj, wrzesień
na bieżąco
w zależności od potrzeb
3. Współpraca z rodzicami w celu podnoszenia poziomu nauczania.
*Prowadzenie zajęć otwartych,
* Konsultacje z nauczycielem:
– rozmowy indywidualne.
*Prowadzenie kącika dla rodziców – prezentacja osiągnięć i umiejętności dzieci,
*Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej.
marzec
cały rok
na bieżąco
na bieżąco
4. Współudział nauczyciela i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci.
* Informowanie rodziców o możliwości korzystania na terenie przedszkola z porad specjalistów a także z pomocy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
*Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych.
w zależności od potrzeb
5. Współudział rodziców w pracach na rzecz przedszkola.
*Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola:
– pomoc w organizowaniu uroczystości przedszkolnych, konkursów, wycieczek,
– pomoc w przygotowaniu rekwizytów i kostiumów do zajęć, inscenizacji,
– pomoc w wykonaniu strojów i dekoracji na święta, bal karnawałowy,
– pomoc w wyposażeniu kącików tematycznych,
– dostarczanie materiałów potrzebnych do zajęć,
– sponsoring,
– darowizna na rzecz przedszkola.
w ciągu całego roku
6. Czynny udział w życiu przedszkola.
*Udział w uroczystościach przedszkolnych:
– Warsztaty jesienne,
– Spotkanie kolędowe,
– Dzień Babci i Dziadka,
– Bal przebierańców,
– Warsztaty Wielkanocne,
– Dzień Mamy i Taty,
– Dzień Dziecka,
– Festyn rodzinny
– inne spotkania np. z ciekawymi ludźmi (górnik, pielęgniarka, policjant, lekarz, ekspedientka, strażak itp.)
zgodnie z harmonogramem imprez przedszkolnych