Truskawki

GRUPA

TRUSKAWKI

Wychowawcy:

mgr Beata Badura

mgr Agnieszka Trębicka

Język angielski:

lic. Katarzyna Cybula

 

Tematyka zajęć na miesiąc: GRUDZIEŃ

Odwiedzi nas Mikołaj.

Czekamy na święta Bożego Narodzenia.

Już Zima.

 

 W tym miesiącu uczymy się pastorałki – „Aniołek maleńki jak wróbelek”

https://www.youtube.com/watch?v=_tOxvuWl8_8

……………………………………………

PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

DZIECI 4-5 LETNICH

w roku szkolnym 2024/2025

GRUPA „TRUSKAWKI”

Współdziałanie wychowawców, nauczycieli z rodzicami i opiekunami jest jednym z istotnych czynników prawidłowego funkcjonowania przedszkola i rodziny. Warunkuje harmonijny rozwój dzieci. Daje szansę ciągłego doskonalenia się nauczycieli i rodziców jako wychowawców odpowiedzialnych za wielostronny rozwój dzieci.

Przedszkole i rodzina to dwa podstawowe środowiska wychowawcze, dlatego powinno istnieć między nimi świadome i celowe zorganizowane współdziałanie. Współpraca rodziców i nauczycieli jest wspólnym działaniem dla osiągnięcia dobra poszczególnych dzieci w procesie nauczania i wychowania.

CEL OGÓLNY:

  • wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • dążenie do jednolitości oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych przedszkola i środowiska rodzinnego,

  • wszechstronny rozwój dziecka,

  • nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami,

  • wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych,

  • zaangażowanie rodziców w prace na rzecz grupy i przedszkola,

  • podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację,

  • przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w środowisku przedszkolnym.

    Zadania

    Formy realizacji

    Termin realizacji

    1. Organizacja spotkań z rodzicami.

    *zebrania grupowe – organizacyjne, przedstawienia celów i zadań w pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi 3-letnimi,

    *spotkania indywidualne wg ustalonego harmonogramu

    wrzesień

    cały rok

    2. Pedagogizacja

    rodziców.

    *Kącik dla rodziców:

    – ciekawostki dla rodziców dotyczące rozwoju i wychowania dziecka 3-letniego.

    *Spotkania ze specjalistami (logopeda, psycholog, pedagog).

    maj, wrzesień

    na bieżąco

    w zależności od potrzeb

    3. Współpraca z rodzicami w celu podnoszenia poziomu nauczania.

    *Prowadzenie zajęć otwartych,

    * Konsultacje z nauczycielem:

    – rozmowy indywidualne.

    *Prowadzenie kącika dla rodziców – prezentacja osiągnięć i umiejętności dzieci,

    *Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej.

    marzec

    cały rok

    na bieżąco

    na bieżąco

    4. Współudział nauczyciela i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci.

    * Informowanie rodziców o możliwości korzystania na terenie przedszkola z porad specjalistów a także z pomocy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.

    *Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych.

    w zależności od potrzeb

    5. Współudział rodziców w pracach na rzecz przedszkola.

    *Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola:

    – pomoc w organizowaniu uroczystości przedszkolnych, konkursów, wycieczek,

    – pomoc w przygotowaniu rekwizytów i kostiumów do zajęć, inscenizacji,

    – pomoc w wykonaniu strojów i dekoracji na święta, bal karnawałowy,

    – pomoc w wyposażeniu kącików tematycznych,

    dostarczanie materiałów potrzebnych do zajęć,

    – sponsoring,

    – darowizna na rzecz przedszkola.

    w ciągu całego roku

    6. Czynny udział w życiu przedszkola.

    *Udział w uroczystościach przedszkolnych:

    – Warsztaty jesienne,

    – Spotkanie kolędowe,

    – Dzień Babci i Dziadka,

    – Bal przebierańców,

    – Warsztaty Wielkanocne,

    – Dzień Mamy i Taty,

    – Dzień Dziecka,

    – Festyn rodzinny

    – inne spotkania np. z ciekawymi ludźmi (górnik, pielęgniarka, policjant, lekarz, ekspedientka, strażak itp.)

    zgodnie z harmonogramem imprez przedszkolnych

Skip to content