GRUPA
TRUSKAWKI
Wychowawcy:
mgr Beata Badura
mgr Ewelina Boroń
Język angielski:
lic. Katarzyna Cybula
Tematyka zajęć na miesiąc: LISTOPAD
1.MOJA RODZINA
2.MÓJ DOM
3.MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI
4.DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
W tym miesiącu uczymy się wiersza
„Katechizm polskiego dziecka”
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
https://www.youtube.com/watch?v=uiuAPK1nWP8
Na wszelkie pytania odpowiem drogą mailową:
badura.beata5@gmail.com
……………………………………………
PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
DZIECI 3-LETNICH
w roku szkolnym 2023/2024
GRUPA „TRUSKAWKI”
Współdziałanie wychowawców, nauczycieli z rodzicami i opiekunami jest jednym z istotnych czynników prawidłowego funkcjonowania przedszkola i rodziny. Warunkuje harmonijny rozwój dzieci. Daje szansę ciągłego doskonalenia się nauczycieli i rodziców jako wychowawców odpowiedzialnych za wielostronny rozwój dzieci.
Przedszkole i rodzina to dwa podstawowe środowiska wychowawcze, dlatego powinno istnieć między nimi świadome i celowe zorganizowane współdziałanie. Współpraca rodziców i nauczycieli jest wspólnym działaniem dla osiągnięcia dobra poszczególnych dzieci w procesie nauczania i wychowania.
CEL OGÓLNY:
wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
dążenie do jednolitości oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych przedszkola i środowiska rodzinnego,
wszechstronny rozwój dziecka,
nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami,
wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych,
zaangażowanie rodziców w prace na rzecz grupy i przedszkola,
podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację,
przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w środowisku przedszkolnym.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
1. Organizacja spotkań z rodzicami.
*zebrania grupowe – organizacyjne, przedstawienia celów i zadań w pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi 3-letnimi,
*spotkania indywidualne wg ustalonego harmonogramu
wrzesień
cały rok
2. Pedagogizacja
rodziców.
*Kącik dla rodziców:
– ciekawostki dla rodziców dotyczące rozwoju i wychowania dziecka 3-letniego.
*Spotkania ze specjalistami (logopeda, psycholog, pedagog).
maj, wrzesień
na bieżąco
w zależności od potrzeb
3. Współpraca z rodzicami w celu podnoszenia poziomu nauczania.
*Prowadzenie zajęć otwartych,
* Konsultacje z nauczycielem:
– rozmowy indywidualne.
*Prowadzenie kącika dla rodziców – prezentacja osiągnięć i umiejętności dzieci,
*Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej.
marzec
cały rok
na bieżąco
na bieżąco
4. Współudział nauczyciela i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci.
* Informowanie rodziców o możliwości korzystania na terenie przedszkola z porad specjalistów a także z pomocy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
*Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych.
w zależności od potrzeb
5. Współudział rodziców w pracach na rzecz przedszkola.
*Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola:
– pomoc w organizowaniu uroczystości przedszkolnych, konkursów, wycieczek,
– pomoc w przygotowaniu rekwizytów i kostiumów do zajęć, inscenizacji,
– pomoc w wykonaniu strojów i dekoracji na święta, bal karnawałowy,
– pomoc w wyposażeniu kącików tematycznych,
– dostarczanie materiałów potrzebnych do zajęć,
– sponsoring,
– darowizna na rzecz przedszkola.
w ciągu całego roku
6. Czynny udział w życiu przedszkola.
*Udział w uroczystościach przedszkolnych:
– Pasowanie na Przedszkolaka,
– Spotkanie kolędowe,
– Dzień Babci i Dziadka,
– Bal przebierańców,
– Warsztaty Wielkanocne,
– Dzień Mamy i Taty,
– Dzień Dziecka,
– Festyn rodzinny
– inne spotkania np. z ciekawymi ludźmi (górnik, pielęgniarka, policjant, lekarz, ekspedientka, strażak itp.)
zgodnie z harmonogramem imprez przedszkolnych