
im. Janusza Korczaka
w Knurowie
Przedszkole
Miejskie Przedszkole nr 12 w Knurowie jest placówką publiczną zlokalizowaną na osiedlu XXX – lecia.
Decyzją Prezydenta Miasta Knurów z dnia 12 lipca 1988 r. przedszkole otwarto 1.09.1988 r..
11 maja 1994 r. Zarząd Miasta Knurów podjął decyzję o nadaniu Miejskiemu Przedszkolu nr 12 imienia Janusza Korczaka. Uroczystości związane z nadaniem imienia odbyły się 1 czerwca tegoż roku.
Przedszkole w równej mierze pełni funkcje: opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
Obecnie funkcjonuje 9 oddziałów dla 225 dzieci.
Zatrudnionych jest 20 nauczycieli oraz 16 pracowników administracji i obsługi.
Placówka posiada wykwalifikowaną Kadrę Pedagogiczną, która systematycznie uzupełnia i podnosi swoje kwalifikacje oraz stopnie awansu zawodowego. Nauczycielki posiadają dodatkowe kwalifikacje w zakresie:
terapii pedagogicznej – 7
oligofrenopedagogiki – 2
prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych – 1
gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej – 1
języka angielskiego – 2
logopedii – 1
katechezy – 1
Nasze przedszkole
Jesteśmy publicznym przedszkolem
istniejącym od 1988 roku.
Nosimy imię Janusza Korczaka od
1 czerwca 1994 roku.
Pracę wychowawczą opieramy na
ideach naszego patrona oraz
wartościach zaakceptowanych przez
środowisko przedszkola.
Mamy ambicje być przedszkolem
Korczakowskim i w codziennym działaniu
realizować jego idee.
Nie jesteśmy sami, w Polsce jest kilkaset
placówek noszących jego imię.
Staramy się na co dzień wdrażać jego
myśli do praktyki, wykorzystywać je
do rozwiązywania trudnych problemów
naszych czasów. Jako Korczakowcy
musimy dbać o to, by prawa dziecka
były maksymalnie przestrzegane.
„ Dziecko to pełny człowiek.
Ma prawo do szacunku
do bycia tym, kim jest…”
Coś o naszym patronie
„Janusz Korczak naprawdę nazywał się Henryk Goldszmit.
Był swoistym fenomenem. W jego wszechstronnej osobowości zespoliło się kilka zawodów, wszystkie – ku człowiekowi. Był z zawodu lekarzem pediatrą, z talentu – pisarzem i publicystą, z powołania był społecznikiem, wychowawcą W skali światowej dokonał przełomu w smutnej tradycji przytułków dla sierot, przekształcając je we wzorowy zakład wychowawczy oparty na samorządności, samowychowaniu, praworządności i partnerskich stosunkach między wychowawcami i wychowankami. Obok arcydzieł literatury światowej stanęły jego powieści o Królu Maciusiu Pierwszym i Kajtusiu – czarodzieju. Korczak uczył ludzi człowieczeństwa, przyjaźni i pokoju w stosunkach między narodami świata, wyznaniami, rasami. Marzył o zapewnieniu każdemu dziecku szczęśliwego dzieciństwa i szczęśliwej przyszłości. Marzenia te stały się programem jego życia. Powiedział :„ Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl, że ktoś wbrew mej woli próbować będzie mnie leczyć”.Janusz Korczak należy obecnie do plejady najbardziej znanych i uznawanych pedagogów– nowatorów. Dopracował się swoistej,oryginalnej koncepcji pedagogicznej.Urzeczeni osobowością, dziedzictwem jakie nam przekazał, przyjęliśmy jego imię a tym samym od kilkunastu lat kontynuujemy jego dzieło.
GODZINY PRACY POSZCZEGÓLNYCH ODDZIAŁÓW Godziny pracy przedszkola 6 00-17 00 1. Praca oddziału 3, 4, 5 -latków (sala 6) w godz. 800 – 1600 2. Praca oddziału 4-latków (sala 8) w godz. 730 – 1530 3. Praca oddziału 3-latków (sala 9) w godz. 600 – 1500 4. Praca oddziału 3-latków (sala 10) w godz. 800 – 1700 5. Praca oddziału 4-latków (sala 28) w godz. 800 – 1600 6. Praca oddziału 5-latków (sala 30) w godz. 700 – 1530 7. Praca oddziału 4-latków (sala 31) w godz. 800 – 1530 8. Praca oddziału 5-latków (sala 32) w godz. 730 – 1530 9. Praca oddziału 5-latków (sala 33) w godz. 800 – 1500 Śniadanie 815 Obiad 1200 Podwieczorek 1430
w roku szkolnym 2023/2024
Godziny posiłków
- Procedura_antysmogowa.pdf
- Procedura_I_-_Obowiazki_w_zakresie_bezpieczenstwa_dziecka_w_przedszkolu.doc
- procedura_przyprowadzania_i_odbierania_dziecka.docx
- Procedura_III_-_Bezpieczenstwo_zabaw_w_ogrodzie__spacerow_i_wycieczek_organizowanych_poza_teren_przedszkola.doc
- Procedura_IV_-_Postepowanie_w_przypadku__gdy_do_przedszkola_uczeszcza_dziecko_przewlekle_chore.doc
- Procedura_na_wypadek_stwierdzenia_wszawicy(1).doc
- Procedura_zdrowych_i_bezp_warunkow_pobytu.doc
W naszym przedszkolu realizowane są zajęcia dodatkowe dla 5-latków
w ramach kół zainteresowań jak niżej:
- Zabawy sensoryczne
- Koło plastyczne
- Koło matematyczne
- Koło sportowe
- Czytanie z języka angielskiego
- Zajęcia z przedsiębiorczości „Przedsiębiorcze dzieciaki”
- Zajęcia kulinarne 'Kuchcikowo”
Zapraszamy do galerii – zajęcia dodatkowe do obejrzenia fotorelacji z zajęć 🙂
(zajęcia będą prowadzone od października 2021 roku)
- Plan zamówień publicznych na rok 2023
- Plan zamówień publicznych na rok 2022 – MP12
Plan zamówień publicznych na rok 2022 MP12 - Plan zamówień publicznych na rok 2021-MP12
- Plan_zamowien_publicznych_na_rok_2020.xls
- Plan_zamowien_publicznych_na_rok_2019.xls
- MP-12_plan_zamowien_publicznych_na_rok_2017_NOWY_POPRAWIONY.xls
- Zamowienie_publiczne(1).docx
Ta strona może zawierać podstawowe informacje na temat Twojego przedszkola. Można je zmienić w każdej chwili. Opis sposobu dokonywania zmian znajduje się tutaj: http://help.edupage.org/
Jak przygotować dziecko do przedszkola.
Rzeczy, w które należy zopatrzyć dziecko (wszystkie rzeczy należy podpisać):
3 zdjęcia legitymacyjne (opisane imieniem i nazwiskiem),
identyfikator ze zdjęciem (opisany imieniem i nazwiskiem),
kapcie (do samodzielnego ubierania np. na rzepy lub do wkładania),
worek (na krótkim sznurku, podpisany) – zawierający ubrania na przebranie,
chusteczki higieniczne – paczka 100 sztuk (do wyciągania),
mokre chusteczki – paczka,
Umiejętności – jakie powinno posiadać dziecko, które ułatwią mu adaptację do przedszkola:
Samodzielne spożywanie posiłków (korzystanie z łyżki i widelca),
Picie z kubka
Samodzielne korzystanie z toalety:
– sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych
– ściąganie spodenek i majtek
– siadanie na desce klozetowej
– korzystanie z papieru toaletowego
– podciąganie spodenek
– mycie i wycieranie rąk
Samodzielne czyszczenie nosa
Sprzątanie po zabawie
Dzielenie się zabawkami
Proszenie o pomoc w trudnych sytuacjach
Stosowanie form grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam, dzień dobry, do widzenia
Jak pomóc dziecku w procesie adaptacji do przedszkola:
1. Rozmawiaj z dzieckiem o przedszkolu, przedstawiaj je w pozytywnym świetle.
2. Jeśli możesz zostawiaj dziecko pod opieką innej osoby dorosłej, aby dziecko przyzwyczaiło się do rozstania z Tobą.
3. Okres poprzedzający pójście do przedszkola to najlepszy czas na rozstanie się z akcesoriami niemowlęcymi np. smoczek, butelka, nocnik, wózek , pieluszka.
Popracuj nad tym w czasie wakacji, gdyż we wrześniu Twoje dziecko będzie miało inne zadanie (adaptacja do przedszkola).
4. Zadbaj, aby dziecko było jak najbardziej samodzielne, to da mu poczucie, że sobie poradzi.
5. Proces adaptacyjny może potrwać kilka dni, tygodni, miesiący. W tym okresie dziecko może być płaczliwe, odmawiać jedzenia, być rozdrażnione, mieć trudności z dyscypliną. Aby proces przebiegał pozytywnie należy pogodzić się z tym, że jest to trudny okres i nie przerywać go.
6. Przyprowadzając i odbierając dziecko pozostań na korytarzu. Twój widok może przypominać innym dzieciom, że ich rodzica jeszcze/ już nie ma i powodować płacz.
7. Witaj i żegnaj dziecko z uśmiechem, nawet jeśli czujesz lęk przed nowym etapem w życiu dziecka.
8. Pożegnaj się z dzieckiem przed salą i oddaj pod opiekę nauczycielowi. Postaraj się, aby pożegnanie było krótkie. Przygotuj się na to, że dziecko może płakać. Bądź pewny, zdecydowany i spokojny.
9. Pokaż dziecku, że płacz nie zmienia twojej decyzji. Jeśli zrobisz to raz nauczysz dziecko, że to skuteczny sposób załatwiania spraw. Pamiętaj, że dla dziecka płacz jest naturalnym sposobem rozładowanie napięcia (związanego z przeżywanymi emocjami-przyjemnymi i nieprzyjemnymi).
10. Opowiedz dziecku o przedszkolu i przebiegu dnia:
– posiłkach
– zabawie
– leżakowaniu
11. Odpowiadaj na pytania dziecka zgodnie z prawdą.
12. Ubrania, w które ubierasz dziecko powinny być wygodne, łatwe do rozebrania i ubrania (spodenki i getry na gumkach, koszulki wkładane przez głowę, kapcie do łatwego założenia, kurteczki, czapki do samodzielnego ubierania, rękawiczki z jednym palcem). Unikaj pasków, szelek, sznurówek i guzików.
13. Unikaj zakładania dziecku biżuterii. Zgubienie lub zepsucie może powodować smutek i żal.
14. Wielokrotnie zapewniaj dziecko, że je odbierzesz i określ czas (np. po leżakowaniu i podwieczorku).
15. Naucz dziecko jak ma na imię i jak się nazywa.
16. Współpracuj z nauczycielem i pytaj jeśli masz wątpliwości. Umów się na spotkanie, jeśli chcesz porozmawiać.