Miejskie Przedszkole nr 12 im.
Janusza Korczaka w Knurowie

From banking and insurance to wealth management and securities distribution,
we dedicated financial services the teams serve all major sectors.

Jeżyki

Jeżyki

  • Tematyka miesiąca
  • Plan współpracy z Rodzicami
  • Zabawy z językiem angielskim

Jeżyki - sala 9

                                  Wychowawcy -    mgr Elżbieta Borowy

                                                               mgr Dorota Wieliczko

                                    Język angielski - mgr Aneta Rusin

                                   Pomoc nauczyciela - Wioletta Lipa

                           

 

Tematyka na miesiąc styczeń:

I. Ptaki są głodne.

II. Zimowe zabawy.

III. Całuski dla babci i dziadka.

IV. Bal karnawałowy.

 

28.05.2020 Moja Babcia i mój Dziadek - ::4lomza.pl:: Regionalny Portal

 

W tym miesiącu uczymy się piosenki "Dla babci i dziadka".

Tekst piosenki:

I. Wyczaruję dla babuni

suknię z kropel rosy,

szal z obłoczków, wstążkę z tęczy

wplotę jej we włosy.

 

Ref. Babciu, droga babciu,

to wszystko dla Ciebie.

Babciu, droga babciu,

bardzo kocham Ciebie.

 

II. Namaluję dziadziusiowi

rybek pełną rzekę,

koszyk grzybów, działkę z domkiem,

pieska na pociechę.

 

Ref. Dziadziu, drogi dziadziu,

to wszystko dla Ciebie.

Dziadziu, drogi dziadziu,

bardzo kocham Ciebie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PbXwYRGSbkU&ab_channel=TheWoj461

 

Wiersz "Życzenia" Iwony Salach.

Dziś dla Babci słońce mamy

i całuski dla Dziadziusia,

dziś życzenia wnuczek składa

i piosenki śpiewa wnusia.

 

Aby Babcia i Dziadunio

w zdrowiu długo żyli,

aby uśmiech dla nas mieli

w każdej wolnej chwili.

 

Na wszelkie pytania i sugestie w miarę możliwości odpowiem za pośrednictwem maila

ela.borowy7@gmail.com

PLAN WSPOŁPRACY Z RODZICAMI 

„Jeżyki” 

ROK SZKOLNY 2020/2021 

 

Wych. mgr Elżbieta Borowy

CEL OGÓLNY:  

Wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem, tworzenie warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci. 

CELE SZCZEGÓŁOWE: 

  • Dążenie do ujednolicenia oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego
  • Dążenie do wszechstronnego rozwoju dziecka
  • Zainteresowanie rodziców osiągnięciami edukacyjno-wychowawczymi dzieci
  • Aktywizacja rodziców do uczestnictwa w życiu grupy i przedszkola
  • Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola
  • Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację
  • Promocja placówki w środowisku lokalnym
  • Poszukiwanie sponsorów, ofiarodawców i partnerów

 

  

      ZADANIA  

 

       FORMY REALIZACJI  

 

 TERMIN  

 

 

  1. Organizacja spotkań z rodzicami 

 

  • Spotkanie organizacyjne, zapoznanie  rodziców  z 

dokumentacją obowiązującą w przedszkolu, oraz programami realizowanymi w bieżącym roku szkolnym 

 

  • Wybór przedstawicieli do Rady Rodziców, 
  • Uzyskanie deklaracji rodziców na: 

         - badania specjalistyczne 

         - mierzenie temperatury ciała 

         - zamieszczanie wizerunku dziecka na stronie przedszkola 

  • Rozmowy indywidualne z inicjatywy rodziców i nauczyciela
  • Korespondencja mailowa 

 

   IX 

  

 

 

 

 

cały rok 

 

 

 

2.Pedagogizacja rodziców 

  • Prowadzenie kącika dla rodziców (ciekawostki dla rodziców dotyczące rozwoju i wychowania dziecka 3-letniego)
  • Informowanie rodziców  o postępach    dziecka
  • Ekspozycja prac plastycznych i innych wytworów twórczości dziecięcej
  • Aktualizacja tablicy informacyjnej, podstrony JEŻYKI
  • Udostępnienie tekstów wierszy, piosenek 

 

na bieżąco 

 

 

3.Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych 

 

  • Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych 
  • Spotkania ze specjalistami (logopeda, psycholog, pedagog) w celu zdobywania wiedzy na temat rozwoju i zdrowia dzieci. 
  • Informowanie rodziców o możliwości korzystania z usług Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej 
  • Informowanie rodziców o potrzebach i możliwościach dzieci oraz wynikach obserwacji pedagogicznej

 

w zależności od potrzeb 

cały rok 

 

na bieżąco 

 

2x w roku 

 

 

4. Udział członków rodziny w spotkaniach integracyjnych i uroczystościach przedszkolnych w zależności od sytuacji epidemiologicznej kraju. 

 

Zapoznanie rodziców z harmonogramem uroczystości                                                              przedszkolnych

  • Pasowanie na przedszkolaka
  • Kolędowanie
  • Dzień Babci i Dziadka 
  • Bal Karnawałowy 

Pomoc w organizacji uroczystości przedszkolnych i grupowych 

 

      XI 

    

      XII 

      

      I 

    II 

  

w zależności od potrzeb 

 

5.Współudział rodziców w pracach na rzecz przedszkola i grupy. 

 

Pomoc rodziców w: 

  • gromadzeniu i przygotowaniu materiałów potrzebnych do zajęć 
  • wyposażaniu sali w zabawki, artykuły plastyczne, książki itp.

Pomoc w organizacji uroczystości przedszkolnych i grupowych

 

 

 

w zależności od potrzeb 

      

 

 

 

 

Rozkład materiału z języka angielskiego

STYCZEŃ (3-LATKI)

WINTER

Zapoznanie z podstawowymi słówkami związanymi z obecną porą roku.

Osłuchanie się z piosenką I’M A LITTLE SNOWMAN.

Budowanie bałwana z papierowych elementów według instrukcji w j. angielskim

SŁÓWKA

SNOWMAN,

SCARF,

HAT,

SKI,

ZWROTY

COUNT 1 TO 5

PIOSENKI/WIERSZYKI

I’M A LITTLE SNOWMAN

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

 
Skip to content