Miejskie Przedszkole nr 12 im.
Janusza Korczaka w Knurowie

From banking and insurance to wealth management and securities distribution,
we dedicated financial services the teams serve all major sectors.

Jeżyki

Jeżyki

  • Tematyka miesiąca
  • Plan współpracy z Rodzicami
  • Zabawy z językiem angielskim

Jeżyki - sala 9

                                  Wychowawcy -    mgr Elżbieta Borowy

                                                               mgr Dorota Wieliczko

                                    Język angielski - mgr Aneta Rusin

                                   Pomoc nauczyciela - Wioletta Lipa

                           

Tematyka na miesiąc czerwiec:

I. Dzień Dziecka.

II. Zwierzęta w zoo.

III. Witamy lato.

IV. Niedługo wakacje.

W tym miesiącu uczymy się piosenek:

Idziemy do zoo

Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
 
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
Za ogony siebie łapią i na linach się bujają
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
 
A papugi wciąż gadają, "Daj, daj, daj"
A papugi wciąż gadają, "Daj, daj, daj"
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą, "Daj mi loda, ciastko, żelka"
A papugi wciąż gadają, "Daj, daj, daj, daj, daj"
 
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
 
Słonie trąbą wodę piją chlup, chlup, chlup
Słonie trąbą wodę piją chlup, chlup, chlup
Bo tak już jest to zrobione, trąbą piją wodę słonie
Słonie trąbą wodę piją chlup, chlup, chlup
 
No a hieny wciąż się śmieją hi, hi, hi
No a hieny wciąż się śmieją hi, hi, hi
Nie wiadomo wciąż dlaczego humor dopisuje hienom
No a hieny wciąż się śmieją hi, hi, hi, hi, hi
 
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
 
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
 
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
 
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM&ab_channel=Dzieci%C4%99cePrzeboje-Polskiepiosenkidladzieci

Razem z latem

Chodzi złote lato
w kapeluszu z kwiatów.
W rękach ma latawiec,
biega z nim po trawie.

Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

Czasem dla ochłody
lato zjada lody.
Zjada je powoli,
gardło go nie boli.

Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

https://www.youtube.com/watch?v=Eae_3wsRNRY&ab_channel=IgorCi%C4%85%C5%BCy%C5%84ski%E2%80%93tematIgorCi%C4%85%C5%BCy%C5%84ski%E2%80%93temat

ANGIELSKI TYDZIEŃ III

ANGIELSKI TYDZIEŃ DRUGI

Zabawy z językiem angielskim kliknij poniżej:
ANGIELSKI

 

Na wszelkie pytania i sugestie w miarę możliwości odpowiem za pośrednictwem maila

ela.borowy7@gmail.com

PLAN WSPOŁPRACY Z RODZICAMI 

„Jeżyki” 

ROK SZKOLNY 2020/2021 

 

Wych. mgr Elżbieta Borowy

CEL OGÓLNY:  

Wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem, tworzenie warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci. 

CELE SZCZEGÓŁOWE: 

  • Dążenie do ujednolicenia oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego
  • Dążenie do wszechstronnego rozwoju dziecka
  • Zainteresowanie rodziców osiągnięciami edukacyjno-wychowawczymi dzieci
  • Aktywizacja rodziców do uczestnictwa w życiu grupy i przedszkola
  • Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola
  • Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację
  • Promocja placówki w środowisku lokalnym
  • Poszukiwanie sponsorów, ofiarodawców i partnerów

 

  

      ZADANIA  

 

       FORMY REALIZACJI  

 

 TERMIN  

 

 

  1. Organizacja spotkań z rodzicami 

 

  • Spotkanie organizacyjne, zapoznanie  rodziców  z 

dokumentacją obowiązującą w przedszkolu, oraz programami realizowanymi w bieżącym roku szkolnym 

 

  • Wybór przedstawicieli do Rady Rodziców, 
  • Uzyskanie deklaracji rodziców na: 

         - badania specjalistyczne 

         - mierzenie temperatury ciała 

         - zamieszczanie wizerunku dziecka na stronie przedszkola 

  • Rozmowy indywidualne z inicjatywy rodziców i nauczyciela
  • Korespondencja mailowa 

 

   IX 

  

 

 

 

 

cały rok 

 

 

 

2.Pedagogizacja rodziców 

  • Prowadzenie kącika dla rodziców (ciekawostki dla rodziców dotyczące rozwoju i wychowania dziecka 3-letniego)
  • Informowanie rodziców  o postępach    dziecka
  • Ekspozycja prac plastycznych i innych wytworów twórczości dziecięcej
  • Aktualizacja tablicy informacyjnej, podstrony JEŻYKI
  • Udostępnienie tekstów wierszy, piosenek 

 

na bieżąco 

 

 

3.Współpraca z rodzicami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych 

 

  • Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych 
  • Spotkania ze specjalistami (logopeda, psycholog, pedagog) w celu zdobywania wiedzy na temat rozwoju i zdrowia dzieci. 
  • Informowanie rodziców o możliwości korzystania z usług Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej 
  • Informowanie rodziców o potrzebach i możliwościach dzieci oraz wynikach obserwacji pedagogicznej

 

w zależności od potrzeb 

cały rok 

 

na bieżąco 

 

2x w roku 

 

 

4. Udział członków rodziny w spotkaniach integracyjnych i uroczystościach przedszkolnych w zależności od sytuacji epidemiologicznej kraju. 

 

Zapoznanie rodziców z harmonogramem uroczystości                                                              przedszkolnych

  • Pasowanie na przedszkolaka
  • Kolędowanie
  • Dzień Babci i Dziadka 
  • Bal Karnawałowy 

Pomoc w organizacji uroczystości przedszkolnych i grupowych 

 

      XI 

    

      XII 

      

      I 

    II 

  

w zależności od potrzeb 

 

5.Współudział rodziców w pracach na rzecz przedszkola i grupy. 

 

Pomoc rodziców w: 

  • gromadzeniu i przygotowaniu materiałów potrzebnych do zajęć 
  • wyposażaniu sali w zabawki, artykuły plastyczne, książki itp.

Pomoc w organizacji uroczystości przedszkolnych i grupowych

 

 

 

w zależności od potrzeb 

      

 

 

 

 

Rozkład materiału z języka angielskiego

CZERWIEC (3-LATKI)

TEMAT GŁÓWNY:

SUMMER AND SUMMERTIME

Poznanie słownictwa związanego z latem i wakacjami

Zabawa do piosenki BABY SHARK

Utrwalenie nazw członków rodziny

Zabawa dydaktyczna SUMMERTIME MEMO

SŁÓWKA

SUN

SAND

WATER

LAKE

SEA

ZWROTY

WHAT DO YOU LIKE TO DO IN THE SUMMER?

I LIKE TO PLAY/SWIM

PIOSENKI/WIERSZYKI

FUN SUMMER

Skip to content