

im. Janusza Korczaka
w Knurowie
- Tematyka miesiąca
- Plan współpracy z Rodzicami
Motylki - sala 28
Wychowawcy:
mgr Beata Badura
mgr Renata Swoboda
Język angielski -
mgr Magda Dziuba
Tematyka zajęć na miesiąc: MAJ
1.Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
2.Czyim domem jest łąka?
3.Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
4.Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
W tym miesiącu uczymy się piosenki: „Moja wesoła rodzinka”
https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc
Informujemy o terminach konsultacji z nauczycielami:
p. Beata Badura
czwartek 16.00– 17.00
Na wszystkie pytania odpowiem za pośrednictwem maila badura.beata5@gmail.com
Plan współpracy z rodzicami w grupie 5-latków
"MOTYLKI"
w roku szkolnym 2022/2023
Cel ogólny:
Wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
Cele szczegółowe :
- Dążenie do jednolitości oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych przedszkola
i środowiska rodzinnego. - Wszechstronny rozwój dziecka.
- Nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami.
- Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych.
- Włączenie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola.
- Angażowanie rodziców w prace użyteczne na rzecz przedszkola.
- Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez poszerzanie ich wiedzy n.t. rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
- Przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu.
Zadania | |
Organizacja spotkań | • Spotkanie organizacyjne, zapoznanie rodziców • Spotkania indywidualne – w miarę potrzeb • Wybór przedstawicieli do Rady Rodziców. • Pozyskanie niezbędnej dokumentacji od rodziców. |
Wspomaganie | • Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów dziecięcej twórczości. • Informowanie rodziców o postępach edukacyjnych dziecka i jego zachowaniu w przedszkolu. • Spotkania ze specjalistami z różnych dziedzin (psycholog, pedagog, logopeda) • Rozwiązywanie zaistniałych problemów dydaktyczno – wychowawczych. • Informowanie rodziców o sposobie prowadzenia obserwacji dzieci oraz zapoznanie z jej wynikami. |
• Prowadzenie zajęć otwartych, obserwacja dzieci • Konsultacje z nauczycielem, rozmowy indywidualne. • Prowadzenie kącika dla rodziców (artykuły z zakresu rozwoju, edukacji i wychowania, fiszki informacyjne). • Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola: gromadzenie materiałów do kącików tematycznych, pomoc w przygotowaniu rekwizytów do uroczystości, pomoc w wykonaniu strojów oraz ,,inne'' wsparcie. |