

im. Janusza Korczaka
w Knurowie
- Tematyka miesiąca
- Plan współpracy z Rodzicami
Motylki - sala 28
Wychowawcy:
mgr Beata Badura
mgr Ewelina Domaszewicz
Język angielski -
mgr Magda Dziuba
Tematyka zajęć na miesiąc: LUTY
Kim będę, gdy dorosnę?
Dlaczego pewien czwartek jest tłusty?
Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
Co łączy kurę i dinozaura?
Gdzie puka sztuka?
W tym miesiącu uczymy się piosenki:
„ Bo co może mały człowiek”
https://www.youtube.com/watch?v=sFF--8q1Eek
I. Chociaż mało mamy lat,
tak naprawdę nie wiele,
choć lubimy w piłkę grać
i pojeździć rowerem.
Choć na wszystko mamy czas,
tyle zabaw nas czeka...
Wiemy, że każdy z nas
wyrośnie każdy z nas
na wielkiego, wielkiego
na człowieka.
Ref. Bo co może, co może
mały człowiek
Tak jak ja albo ty?
Może pani, a może pan podpowie,
my zgodzimy się z tym.
II. Na podwórku fajnie jest
można sobie pobiegać,
pograć w kapsle można też,
chodzić sobie po drzewach.
Można łapać do swych rąk
kolorowe motyle.
Albo się ukryć,
tak by nikt nie widział nas,
i polecieć do słońca
choć na chwilę.
Ref. Bo co może mały człowiek...
III. Właśnie tyle lat co my
ma i Bolek, i Lolek,
a więc może ja lub ty,
odegramy ich role.
Albo któryś będzie kimś
najważniejszym na świeci.
Będzie miał tyle sił,
dołoży wszystkich sił,
aby były szczęśliwe
wszystkie dzieci.
Ref. Bo co może,
co może mały człowiek,
tak jak ja albo ty?
Ktoś powiedział,
że robiąc to co robi
właśnie uczy się żyć/3x
Informujemy o terminach konsultacji z nauczycielami:
p. Beata Badura
czwartek 16.00– 17.00
Na wszystkie pytania odpowiem za pośrednictwem maila badura.beata5@gmail.com
Plan współpracy z rodzicami w grupie 5-latków
"MOTYLKI"
w roku szkolnym 2022/2023
Cel ogólny:
Wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
Cele szczegółowe :
- Dążenie do jednolitości oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych przedszkola
i środowiska rodzinnego. - Wszechstronny rozwój dziecka.
- Nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami.
- Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych.
- Włączenie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola.
- Angażowanie rodziców w prace użyteczne na rzecz przedszkola.
- Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez poszerzanie ich wiedzy n.t. rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
- Przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu.
Zadania | |
Organizacja spotkań | • Spotkanie organizacyjne, zapoznanie rodziców • Spotkania indywidualne – w miarę potrzeb • Wybór przedstawicieli do Rady Rodziców. • Pozyskanie niezbędnej dokumentacji od rodziców. |
Wspomaganie | • Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów dziecięcej twórczości. • Informowanie rodziców o postępach edukacyjnych dziecka i jego zachowaniu w przedszkolu. • Spotkania ze specjalistami z różnych dziedzin (psycholog, pedagog, logopeda) • Rozwiązywanie zaistniałych problemów dydaktyczno – wychowawczych. • Informowanie rodziców o sposobie prowadzenia obserwacji dzieci oraz zapoznanie z jej wynikami. |
• Prowadzenie zajęć otwartych, obserwacja dzieci • Konsultacje z nauczycielem, rozmowy indywidualne. • Prowadzenie kącika dla rodziców (artykuły z zakresu rozwoju, edukacji i wychowania, fiszki informacyjne). • Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola: gromadzenie materiałów do kącików tematycznych, pomoc w przygotowaniu rekwizytów do uroczystości, pomoc w wykonaniu strojów oraz ,,inne'' wsparcie. |