GRUPA ,,MYSZKI”
sala 31
Wychowawcy: lic.Katarzyna Cybula, mgr Renata Swoboda
Język angielski: lic. Katarzyna Cybula
Tematyka na miesiąc LISTOPAD:
KAP, KAP, KAP.
JAKIE TO CIEKAWE!
NASZE ZWIERZAKI.
IDĘ Z MISIEM DO PRZEDSZKOLA.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Zapraszam na konsultacje w każdy czwartek – godzina dostępności 12.00 – 13.00. Proszę o wcześniejsze umawianie spotkań.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Plan współpracy z rodzicami w grupie 4-latków
„MYSZKI”
w roku szkolnym 2023/2024
Cel ogólny:
Wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
Cele szczegółowe :
- Dążenie do jednolitości oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych przedszkola
i środowiska rodzinnego. - Wszechstronny rozwój dziecka.
- Nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami.
- Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych.
- Włączenie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola.
- Angażowanie rodziców w prace użyteczne na rzecz przedszkola.
- Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez poszerzanie ich wiedzy n.t. rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
- Przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu.
Zadania | |
Organizacja spotkań z rodzicami. | • Spotkanie organizacyjne, zapoznanie rodziców z dokumentacją obowiązującą w przedszkolu, oraz programami realizowanymi w bieżącym roku szkolnym. |
• Spotkania indywidualne – w miarę potrzeb
w ciągu roku szkolnego.
• Wybór przedstawicieli do Rady Rodziców.
• Pozyskanie niezbędnej dokumentacji od rodziców.Wspomaganie
rodziców.
• Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów dziecięcej twórczości.
• Informowanie rodziców o postępach edukacyjnych dziecka i jego zachowaniu w przedszkolu.
• Spotkania ze specjalistami z różnych dziedzin (psycholog, pedagog, logopeda) w celu wzbogacenia wiedzy rodziców.
• Rozwiązywanie zaistniałych problemów dydaktyczno – wychowawczych.
• Informowanie rodziców o sposobie prowadzenia obserwacji dzieci oraz zapoznanie z jej wynikami.
• Prowadzenie zajęć otwartych, obserwacja dzieci
na tle grupy rówieśniczej.
• Konsultacje z nauczycielem, rozmowy indywidualne.
• Prowadzenie kącika dla rodziców (artykuły z zakresu rozwoju, edukacji i wychowania, fiszki informacyjne).
• Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola: gromadzenie materiałów do kącików tematycznych, pomoc w przygotowaniu rekwizytów do uroczystości, pomoc w wykonaniu strojów oraz ,,inne” wsparcie.