Pingwinki

  • Tematyka miesiąca
  • Plan współpracy z Rodzicami
  • Zabawy z językiem angielskim
  • Religia

PINGWINKI - sala 8

Wychowawcy: mgr Jolanta Stolarska

                          mgr Marta Czarnecka

Język angielski: mgr Monika Kocjan

Tematyka miesiąca:  STYCZEŃ   

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   1. Płynie czas.

2. Sport to zdrowie.

3. Młodsi i starsi.                         

4. Dbam o zdrowie.          

 

 Piosenka " Kiedy babcia była mała"

1."Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki chude rączki i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

Refren
I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co , i co , to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.

2.A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!

Refren
I co , i co , że dziadek urósł trochę ,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus

trzy plus osiem.
I co , i co , to ważne że mam dziadka ,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!

3.Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

Refren
I co , i co , że trochę nam urośli ,
że nie są dzieciakami , że ważni z nich dorośli.
I co , i co , to ważne że są z nami ,
niech żyją długi czas i zawsze lubią nas."

                                                              

  Wszelkie pytania, sugestie, uwagi proszę przesyłać na adres:

                       jola.64@op.pl

 

PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI

                                                                                    Grupa „Pingwinki”

                                                                                  Rok szkolny 2020/ 2021

     CEL :

  • Wielokierunkowa współpraca rodziców  z przedszkolem i umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.

                          Zadania

                                 Formy realizacji

 

           

1. Organizacja      spotkań z          rodzicami                                                                             

  • Spotkanie organizacyjne (zdalne),zapoznanie rodziców z dokumentacją obowiązującą
    w przedszkolu, oraz programami realizowanymi
    w bieżącym roku szkolnym.
  •  Uzyskanie deklaracji rodziców  na: badania specjalistyczne, pomiar temperatury.
  • Wybór przedstawicieli do Rady Rodziców                                                                                                                        

               

          

 2. Współpraca  z rodzicami w  celu   podnoszeniu poziomu nauczania

  • Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej
  • Informowanie rodziców o postępach dziecka w nauce ,
  • Przekazywanie rodzicom wyników obserwacji dzieci.
 

3.Współudział rodziców w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno - wychowawczych

  • Rozwiązywanie zaistniałych problemów wychowawczych
  • Informowanie rodziców o możliwości korzystania na terenie przedszkola z porad specjalisty – psychologa, pedagoga, logopedy
    a także z pomocy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

 

4. Współudział rodziców     w pracach na rzecz przedszkola.

  •   pomoc w wyposażeniu kącików tematycznych,
  • darowizny na rzecz grupy i przedszkola,
  • włączenie rodziców w zbiórki , akcje charytatywne,
  • pomoc w wykonaniu strojów na bal karnawałowy
 
    
    

Styczeń

Słownictwo:

Buty – shoes, szalik-scarf, skarpetki-socks;
Bałwan – snowman, śnieżynka – snowflake, sanki - sledge

Zwroty/Wyrażenia:

What colour is this? – This is…blue.

What’s your name? – I am…

How are you today? – I’m fine, thank you.

Clap your hands – klaskać

To stamp your feet – tupać

Jump – skakać

Touch your nose – dotykać nosa

Touch your head – dotykać głowy

Touch your ear – dotykać ucha

What's the weather like today?

It's sunny..cloudy..

Where is..?

This is..

Piosenki:

"The shape song" - KLIK

"Hello how are you?" - KLIK

"If you happy.." - KLIK

"Walking in the jungle" - KLIK

"Wheels on the bus" - KLIK

“Little Snowman” –KLIK

“Snowflake” -KLIK

 

Skip to content